Brisbane & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luuk Gun - WaarBenJij.nu Brisbane & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luuk Gun - WaarBenJij.nu

Brisbane & Sydney

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

21 November 2012 | Australië, Sydney

Hallo luitjes!

Op 13 november zijn we veilig in Brisbane aangekomen. Na wat korte vragen en een blik in onze tas bij de boarder controll gingen we op zoek naar een bus. Het hostel waar we hebben gezeten was een redelijk groot hostel maar wel netjes schoon en voldoende faciliteiten. Toen onze tassen waren uitgepakt en ons bedje was opgemaakt gingen we op zoek naar een supermarkt. We wisten dat het duur zou zijn maar het was toch nog ff schrikken van de prijzen! Voorbeeldje: een paprika (iets groter dan in NL) kost al 5 dollar. Dus we zullen iets minder gul voor ons zelf moeten zijn het komende halfjaar dan we normaal doen.

Op de tweede dag hebben we niet gek veel gedaan. Even bijkomen van de reis, rondje door de stad gewandeld en daarna lekker gaan koken. Beide avonden hebben we samen met een andere Nederlander gegeten en savonds lekker geborreld. Ook onze eerste aanraking met "goon". Voor degene die niet bekend zijn met het woord: het is de goedkopere wijn in Australië die word verkocht in dozen van 4L. Als je geen verstand hebt van wijn zoals wij is het prima te drinken.

De 3e dag in Brisbane zijn we al per trein vertrokken naar Sydney. Ongeveer een dag reizen. Slapen in een trein is echt een ramp (zeker met onze lengte), ongeveer het zelfde als in een vliegtuig. Toen we in Sydney aankwamen was het weer matig. Op de eerste dag in Sydney hebben we weinig gedaan omdat de nacht in de trein niet veel voorstelde. Het was wel een erg gezellig hostel! De volgende dag was het lekker zonnig en hebben we een free guided tour door de stad gedaan, erg mooie dingen gezien en leuke dingen te weten gekomen! Echt een aanrader :-). Zelf zijn we nog even door het park gaan wandelen en hebben wat mooie foto's van de Harbour bridge en het Ophra house gemaakt. 's Avonds zijn we met een groep uit het hostel naar een irisch pub geweest, top sfeertje en aardig laat geworden. Volgende dag moesten we helaas door naar het volgende hostel (kort nachtje..), maar overdag gewoon weer lekker door de stad gaan wandelen. Aan het eind van de dag hebben we ook de Harbour bridge overgestoken, mooi uitzicht vanaf daar.

De 4e dag in Sydney zijn we per boot naar Manly beach gegaan. Het was aantrekkelijk om daar te gaan surfen maar dat heb ik nog maar even aan de pro's overgelaten, mijn surfkunsten zijn nog niet zo ver ontwikkeld op het moment. Om in de strandsfeer te blijven hebben we een bus genomen naar Bondi beach(ook erg mooi surf strand) en hebben we vanaf daar langs de kust over een rotspaadje naar het volgende strand gelopen. De wind en het zand hebben de rotsen helemaal ingesleten wat erg gave plaatjes opleverde(volgende keer maar de camera meenemen..).

Vandaag vertrekken we per trein naar Adelaide, dit kost ons een volle dag met waarschijnlijk weer zo'n heerlijke nacht.. In Adelaide gaan we voor het eerst Couchsurfen (Google maar als je het niet kent). Meer verhalen volgen spoedig!

• 21 November 2012 - 09:32

Mayke:

Luukje,

Ik ben zo jaloers! Je verhalen klinken echt chill! Wel een beetje jammer van je trein- en vliegreisjes, maar als zo te horen krijg je er genoeg voor terug en moet je dat dus maar voor lief nemen :) Ben erg benieuwd naar de foto's en je volgende reisverslag :)

Xx Mayke

• 21 November 2012 - 09:45

Wout:

Luuk je weet dat Goon officieel geen Wijn genoemd mag worden he? Druiven zijn namelijk ver te zoeken in dit goedje;) Mooi verhaaltje broertje enjoy!

• 21 November 2012 - 13:43

Rolf:

Wat Wout zegt, Goon is geen wijn! Het is overigens wel de makkelijkste manier om snel een kater te kweken!
    Succes ermee, leuk die updates zo!

• 21 November 2012 - 18:57

Anne:

Waar blijven de foto's, mannen? Tof dat jullie het naar je zin hebben, nog veel plezier

• 21 November 2012 - 21:18

Trees:

Dat surfen lijkt me wel wat voor jullie en ik zal eens googlen wat Couchsurfen is. Veel plezier in ieder geval.

• 21 November 2012 - 22:13

Annemieke:

Oeps, enter knop bleef hangen! Nog geen wijn op!

• 22 November 2012 - 08:40

Stefan:

Het klinkt allemaal erg goed. Beetje jammer dat je op dat 'Goon' bent aangewezen, maar je moet wat natuurlijk :P

Veel plezier verder!

• 24 November 2012 - 19:47

Dad And Mum:

hallo boys,

jullie reisverslagen nogmaals zitten lezen. leuke verhalen die we vandaag tijdens het skypen besproken hebben, het blijft een mooi fenomeen dat skypen met live beelden. je buurvrouw Marja hebben jullie ook nog even gezien via de webcam

grtz dad and mum

• 25 November 2012 - 12:31

Erma:

leuk verslag boys, ik zal jullie foto bewaren tot jullie terugkomst
    ff kijken hoe jullie er dan uit zien, met die dure paprika v.v
    geniet van jullie reis, erma

• 25 November 2012 - 17:53

Sjef V/d Gun :

Topverslag luitjes (nederlandse speling zonder veel fouten), die Pa van jullie kan daar nog een puntje aan zuigen. Jullie nemen ons als het ware mee in de belevenissen.
    Maarre, tof begin zeg en ach die dollars. Dan maar geen paprika, zat er in die wijn nog wat vitaminen?

Tip van een collega van mij: houd je fototoestel paraat om mannetjes kangeroe's te fotograveren, die hadden gedacht geamkkelijk over prikkeldraad te kunnen springen (Skyfall is daar niets bij).

Have a nice trip and we look forward to learn next impressions.

Sjef

Verslag uit: Australië, Sydney

Twintrip

Het is duurt nog maar een maand voordat Roel en ik voor een half jaar naar Australië vertrekken, 7 november vliegen we om 2uur vanaf Schiphol. Onze voorbereiding is in volle gang, onze eerste hostels in Bangkok en Brisbane zijn al geboekt!
We zullen op de heenweg een tussenstop van 5 dagen in Bangkok hebben, Op 12 november vliegen we verder naar Brisbane. In Brisbane gaan we snel verder om met de trein via Sydney naar Adelaide te reizen. Deze twee treinreizen duren allebei ongeveer een dag. In Sydney hebben we nog een paar dagen om alvast een beetje rond te kijken. Op 22 november komen wij in Adelaide aan, daar begint onze route eigenlijk pas voor ons. Vanaf Adelaide zullen wij via het zuiden en daarna het oosten richting het noorden trekken. Rond Nieuwjaar zullen we ongeveer weer langs Sydney komen. Op 12 februari vliegen we vanaf Brisbane naar Auckland (Nieuw Zeeland). We gaan dan een maandje rondtrekken om Lord of the Rings na te gaan spelen (wellicht krijgen jullie een korte preview hier op de site te zien). Als dat maandje weer voorbij is gevlogen gaan we weer terug naar Brisbane, daar zullen wij onze tocht voortzetten richting het verre noorden van Australië. Bij Cairns moeten we even kijken of er nog tijd (en financiële middelen) is om verder naar boven te trekken. Zo niet, dan zullen wij moeten omkeren om via Brisbane weer terug te vliegen naar het koude Nederland. Op 1 mei 2013 komen wij weer aan op Schiphol en hopen wij al de eerste zon van de lente al tegemoet te zien.