Spot X surfcamp - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Luuk Gun - WaarBenJij.nu Spot X surfcamp - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Luuk Gun - WaarBenJij.nu

Spot X surfcamp

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

02 Januari 2013 | Australië, Woolgoolga

Happy new year!

De afgelopen 10 dagen hebben we als een ware surfer geleefd, 'living the dream' zeggen ze hier ook wel. We hebben deze 10 dagen op een surfkamp gezeten met als naam Spot X. wij dachten eerst dat we in een hostel zouden komen maar dit is echt te gek! Het gebeuren wordt volledig door surfers gerund wat het een top sfeertje geeft. Het is hier prachtig weer met een nog mooier uitzicht.

De surf scène is echt als een sprookje, iedereen is relaxt en altijd vrolijk. De lockerroom bij de surfschool is een stapel melkkratten en de bungalows hebben geen slot of wat dan ook, een derde van het kamp slaapt zelfs in tipi's (soort wigwams). De common area bevat onder andere een kampvuur plek met banken van surfplanken. Savonds is het er altijd erg gezellig. Daarnaast hebben we ook een movieroom wat op sommige avonden wordt omgetoverd tot 'sweatbox' waar je lekker een drankje kunt nuttigen zonder de buren te storen.

Op dag 1 heb ik mijn eerste surfles gehad, te gek :-). De belangrijkste regel tijdens het surfen is: be cool and have fun. Je hoeft niet de grootste golf te pakken om een pro te zijn, zolang je maar geniet. Roel had al wat surfervaring van twee jaar terug in Frankrijk dus hij heeft geen les genomen. Op de tweede dag heb ik al vol trots mijn eerste golf tot het strand uitgevaren, YEEEEW (surfkreet). Bijna elke dag hebben we een board gehuurd en zijn we lekker gaan surfen, dat peddelen ga je dan goed in je armen voelen zeg. Een beetje conditie had volgend mij geen kwaad gekund maar dit ging ook prima. Ergens halverwege de week waren de golven wat kleiner op het strand voor het kamp en zijn we op pad gegaan naar een ander strand op 15 min lopen. De golven zijn daar een stuk hoger en sterker wat ons een mooie uitdaging en uitputting gaf. Een keer ben ik twee stingers tijdens het surfen tegen gekomen. Gelukkig zijn we niet in contact gekomen want die dingen kunnen wel eens auw doen heb ik gehoord. Ze gingen echt met een rotvaart door het water heen, eentje ging ook een stukje met een golf mee wat er gaaf uit zag.

Elke avond was er wel wat te doen op het kamp. De ene keer een movie night, de andere keer wat spelletjes (soms ook drankspelletjes). Kerst was wel apart, in je korte broek op het strand en savonds bij het kampvuur chillen. De helft liep wel met kerstmutsen rond en een aantal hadden een palmboom versiert als kerstboom en er hingen overal firecrackers. Nieuwjaar was nog een veel vetter feest. Er waren dj's en de sweatbox was omgetoverd tot discotheek. We zijn doorgegaan tot de vroege uurtjes en hebben weer een hoop mensen ontmoet. De ochtend erna was wel een van de zwaarste morgens in Australië tot nu toe..

Omdat ik nog niet zoveel foto's van het surfen heb, heb ik ook een korte wandeling door de omgeving gemaakt om wat foto's van de omgeving te maken. Ik denk dat het wel een goed indruk van ons leven als een surf dude geeft.

• 02 Januari 2013 - 12:28

Opzichter 't Bodempje:

Nou dat klinkt als een prima manier om je feestdagen te spenderen! Ben gruwelijk jaloers nu. Dat kamp klinkt echt als het soort Australië dat ik had leren kennen, de mentaliteit :)

veel plezier nog!

• 02 Januari 2013 - 12:34

Mama:

Wat ziet het er allemaal tof uit. Het zijn echt leuke foto's.Ik kan mij voorstellen dat jullie het hier nog wel even uit konden houden.Waar gingen jullie nu heen??Hier is het vandaag mooi helder zonnig weer.We hebben een leuk oud en nieuw gehad.veel liefs mam

• 02 Januari 2013 - 15:13

Tijs:

hé neven, wat een rotleven hebben jullie als ik alles zo lees. Wij hadden gelukkig kou en regen met oud en nieuw.
    Ik vind het echt bijzonder om jullie daar zo te zien, en wacht alweer op de volgende foto's.
    groet en geniet. Tijs

• 02 Januari 2013 - 16:53

Trees:

Heej dat surfen is echt jullie ding he. Geniet ervan.

Trees

• 02 Januari 2013 - 19:36

Marleen:

Jullie hebben het wel goed uitgekozen om daar met kerst en oud en nieuw te zitten!
    Het klinkt allemaal weer heel erg leuk! en ook de foto's zijn weer leuk om te zien!
    Het is ook leuk dat de foto's zijn gelukt dat jullie aan het surfen zijn!
    Veel plezier weer verder! Liefs Marleen

• 02 Januari 2013 - 21:39

Dad And Mum:

Hey boys

Het lijkt wel of ik het script van een film aan het lezen ben van de hotspots over de hele wereld van de surfplekken THE places to be. Het is net of we er zelf bij zijn zo vertellen jullie het. Volgens ons missen jullie THE dutchies niet echt. Enjoy live is het credo!!!!!!, genieten maar
    Grtzzzzz dad mum

• 08 Januari 2013 - 16:56

Mayke:

Hee Luuk!

Op de foto's ziet alles er echt tof uit en zo klinkt het ook! Geniet er nog even van zolang het mog kan :) Moet je thuis in Nederland maar een keer je geleerde surfmoves laten zien ;)

Liefs Mayke

• 14 Januari 2013 - 09:15

Anne Van Der Heiden:

Oh the memory's! Heb de hele Pacific Highway omhoog gereden richting Brisbane. Nog een aanradertje: Surfers Paradise (Goldcoast). Is net zo mooi als het klinkt. Wat een jaloezie van deze kant, surfdude.

Groets Anne

• 15 Januari 2013 - 08:25

Luuk:

Genieten doen we hier zeker! Anne, ik zal je verklappen dat we nu al een paar dagen in surfers paradise vertoeven! Volgende stop Brisbane :-).

Groetels!

Verslag uit: Australië, Woolgoolga

Twintrip

Het is duurt nog maar een maand voordat Roel en ik voor een half jaar naar Australië vertrekken, 7 november vliegen we om 2uur vanaf Schiphol. Onze voorbereiding is in volle gang, onze eerste hostels in Bangkok en Brisbane zijn al geboekt!
We zullen op de heenweg een tussenstop van 5 dagen in Bangkok hebben, Op 12 november vliegen we verder naar Brisbane. In Brisbane gaan we snel verder om met de trein via Sydney naar Adelaide te reizen. Deze twee treinreizen duren allebei ongeveer een dag. In Sydney hebben we nog een paar dagen om alvast een beetje rond te kijken. Op 22 november komen wij in Adelaide aan, daar begint onze route eigenlijk pas voor ons. Vanaf Adelaide zullen wij via het zuiden en daarna het oosten richting het noorden trekken. Rond Nieuwjaar zullen we ongeveer weer langs Sydney komen. Op 12 februari vliegen we vanaf Brisbane naar Auckland (Nieuw Zeeland). We gaan dan een maandje rondtrekken om Lord of the Rings na te gaan spelen (wellicht krijgen jullie een korte preview hier op de site te zien). Als dat maandje weer voorbij is gevlogen gaan we weer terug naar Brisbane, daar zullen wij onze tocht voortzetten richting het verre noorden van Australië. Bij Cairns moeten we even kijken of er nog tijd (en financiële middelen) is om verder naar boven te trekken. Zo niet, dan zullen wij moeten omkeren om via Brisbane weer terug te vliegen naar het koude Nederland. Op 1 mei 2013 komen wij weer aan op Schiphol en hopen wij al de eerste zon van de lente al tegemoet te zien.